Beneficiar: Comuna Vima Mică, județul Maramureș
Obiectivul general al proiectului: Reformarea și digitalizarea UAT Vima Mică pentru a răspunde în mod fundamentat și coerent nevoilor comunității locale, prin îmbunătățirea eficacității și calității administrației publice.
Valoarea totală a proiectului: 295.362,00 lei
Data începerii și finalizării proiectului: 14.02.2023-14.06.2026
Proiect finanțat de Uniunea Europeană, prin Planul Național de Redresare și Reziliență
Codul proiectului: C10-I1.2-236
Proiectul propus vizează valorificarea avantajelor digitalizării în beneficiul cetățenilor, al companiilor locale și va contribui la implementarea strategiei de dezvoltare a regiunii, fiind corelat și bazându-se pe prioritățile PDR 2021–2027 și RIS 3 202 –2027.
Până la momentul implementării proiectului, Primăria Vima Mică utiliza sisteme informatice depășite moral, care nu corespund cerințelor actuale, fiind foarte învechite, atât din punct de vedere al sistemelor de operare, cât și al caracteristicilor necesare pentru o bună desfășurare a activității.
Printre obiectivele specifice ale proiectului se numără:
- Simplificarea procedurilor administrative din perspectiva front-office și back-office, prin actualizarea și extinderea soluțiilor informatice existente la nivelul aparatului administrativ al Primăriei Vima Mică.
- Modernizarea infrastructurii hardware și software în scopul implementării optime a soluțiilor informatice de digitalizare a serviciilor publice oferite de Primăria Vima Mică.
Etape:
- achiziție echipamente hardware;
- realizare platforma digitalizare;
- realizare site propriu;
- realizare aplicație mobilă pentru cetățeni.
Integrarea sistemului de management local presupune:
- Platforma de servicii publice digitale;
- Ghișeu unic digital pentru mediul de afaceri;
- Platformă de comunicare cu cetățenii și formarea inițiativelor comunitare;
- Funcționar public virtual – chatbot;
- Asigurarea interoperabilității bazelor de date publice și a registrelor publice;
- Sistem de înregistrare și emitere a documentelor;
- Aplicații pentru informarea cetățenilor și identificarea problemelor la nivel local, inclusiv prin soluții de tip integrare locație GPS;
- Sistem de planificare online - site web care permite programarea online a cetățenilor la diverse ghișee APL;
- Soluții de accesabilitate a platformei digitale pentru persoane cu dizabilități;
- Sistem integrat de informare a cetățenilor cu privire la mobilitatea locală;
- Aplicație mobilă;
- Site propriu primărie.